Toyota Motor Corporation – japoński koncern motoryzacyjny utworzony w 1937 roku.
Historia firmy Toyota sięga 1918 roku, kiedy to Sakichi Toyoda założył firmę Toyoda Spinning and Weaving Co. Ltd.. Przy pomocy swojego syna – Kiichirō Toyody zbudował w 1924 roku automatyczny warsztat tkacki. W 1926 roku Toyoda założył zakład Toyoda Automatic Loom Works. Pod koniec lat 20. XX wieku Kiichirō Toyoda przebywał w Europie i Stanach Zjednoczonych, gdzie zainteresował się branżą motoryzacyjną. W 1933 roku w warsztatach tkackich utworzony został dział samochodów. Początkowo zbudowany został sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.4 l.
Honda Motor Co. Ltd. – japońskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej produkujące samochody, motocykle, skutery, samoloty, silniki, roboty oraz różnego rodzaju maszyny. Największy na świecie producent silników.
Geneza powstania marki Honda sięga roku 1906, kiedy to na świat przyszedł Sōichirō Honda, który w dzieciństwie pomagał swojemu ojcu w naprawie rowerów. Jako 15-latek opuścił rodzinny dom i udał się na praktyki w warsztacie samochodowym w którym pracował przy budowie sportowego pojazdu Art Daimler. W 1927 roku otworzył własną filię warsztatu samochodowego pod nazwą Art Shokai. Dwa lata później opatentował metalowe szprychy. W 1930 roku założył fabrykę zajmującą się produkcją pierścieni tłokowych do małych silników, którą w 1945 roku sprzedał Toyocie[2]. W 1947 roku Sōichirō Honda rozpoczął produkcję pierwszego roweru napędzanego silnikiem o pojemności 50 cm³, który stał się pierwszym produktem marki Honda
Suzuki Motor Corporation – japoński producent samochodów, motocykli i silników, powstały w październiku 1909 w Hamamatsu.
W październiku 1909 Michio Suzuki zakłada w Hamamatsu wytwórnię urządzeń tkackich dla przemysłu jedwabniczego pod nazwą „Suzuki Loom Company”[1], a potem w 1920 roku nazwę zmieniono „Suzuki Loom Works”. Suzuki wyrobił sobie markę, wynajdując w 1929 roku nowy rodzaj krosna, który był eksportowany na cały świat, ale chciał się zdywersyfikować i uznał, że samochody będą rozwijającym się przemysłem w nadchodzących dziesięcioleciach[2]. W 1937 roku Michio Suzuki rozpoczął projekt budowy niewielkich samochodów, zaś dwa lata później zbudowanych zostało kilka prototypów napędzanych wówczas nowatorskimi, chłodzonymi cieczą, czterosuwowymi i czterocylindrowymi silnikami benzynowymi.